måndag 31 december 2012

Årsresummé 2012.



Under januari bloggade jag inte här utan på madebysaga.blogg.se. Jag hade precis köpt min kamera och jag sprang runt och fotade hela tiden kändes det som. Dock, som jag nu tycker, rätt ointressanta grejer. Fast några bilder är jag fortfarande nöjd med faktiskt:)

  I februari fotade jag min vän Isabelle och redigerade väldigt mycket. Jag hade nämligen precis fått Photoshop CS5 och satt fastklistrad framför det i timmar..
Jag gillade dem "röda strecken"(övertoningskarta/ gradient map) väldigt mycket också, de syntes på väldigt många av mina bilder just då..
 
 
Mars var en månad helt utan inspiration och jag tog inte många fler bilder än dem här två. Men jag var nöjd med de få bilder jag tog i alla fall:)
I april satt jag och läste Teenager posts varje dag, köpte ringar och fotade faktiskt inte så värst mycket.. Fast jag lyckades för en gångs skull dra ett par bra "Första April-skämt" som jag fortfarande skrattar åt ibland.
Om maj finns det inget att visa eller berätta. Jag fick körtelfeber och var sjuk i nästan två hela veckor. Efter det var jag fortfarande otroligt trött och därför togs det inga bilder.
I juni reste jag till Rom, fyllde år och firade mitt sommarlov med långa sovmorgnar och goda frukostar. Sen började ju blogga här också!

 
I juli fotade jag djur och blommor( jag vann faktiskt en tävling i tidningen med fjärilsbilden), skrattade med kompisar varje dag och simmade säsongens sista simtävling. Fast det tråkiga med juli var att min fina hund Otto var tvungen att avlivas. Cancer suger..
 
I början av augusti reste jag till Gran Canaria, vilket var supermysigt. Jag fotade en klocka dagen innan skolan skulle börja eftersom att jag ville spola tillbaka tiden lite grann. Sommarlovet hade flugit förbi i tågfart..
 
September tänker jag heller inte berätta om, men inte för att jag var sjuk. Nej, klantiga Saga hade tappat bort kameraladdaren så det fotades ingenting alls den månaden..
 
I oktober köpte jag ett stativ som jag är supernöjd med, jag fotade blommorna den sista månaden de var kvar och jag la upp den första videon där jag sjöng här på bloggen.
 
I november fotade jag lite självporträtt, de fina höstlöven och i slutet av månaden bakades det lussebullar hemma hos mig. Månadens höjdpunkt var ju absolut när jag såg Breaking Dawn - part 2 på bio.
 
 I december har jag tagit självporträtt, rest till England, blivit oerhört glad över mina julklappar, fått mina första betyg och en massa andra saker. Decmber har verkligen varit en händelserik månad med otroligt många saker som har behövt göras. Men nu är december nästan slut och det är även 2012.
 
2012 har varit ett underbart år för mig och det hoppas jag även att det var för er. Gott nytt år!
ps. vissa bilder kan se lite konstiga/överredigerade ut eftersom att färgerna ändras när jag lägger upp de på blogger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar